piątek, 8 maja 2020

"LAS"- nauka przez zabawę

Zapraszam Was do wysłuchania muzyki relaksacyjnej, dzięki której możecie poczuć się jakbyście byli w samym środku lasu.
https://www.youtube.com/watch?v=19Czl58l7iU

  1. Obejrzyj filmy przyrodniczo-edukacyjne i prezentacje:
1)  „Co to jest las? Oprowadzi Cię po nim przewodnik. Jest nim wiewiórka. Będzie opowiadać wszystko to co powinnaś, (powinieneś) wiedzieć o lesie i jego mieszkańcach. Obejrzyj i posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=31z7hEiIDVs , a następnie odpowiedz na pytania:
– czyim domem jest las?
– co nazywamy fauną, a co florą?
– co w chodzi skład runa leśnego?
– wymień, jakie zwierzęta występują w lesie? Oglądając uważnie film nietrudno je odgadnąć.
– jaką nosi nazwę najwyższe „ piętro” lasu?
– kto zamieszkuje koronę drzew?`

2) „Warstwy lasu” https://www.youtube.com/watch?v=XSS7iGclFZU
Zwróć uwagę, że na każde „piętro” lasu dociera różna ilość światła i w każdym z tych pięter jest niesamowita różnorodność roślin i zwierząt.
Odpowiedz na pytania:
– ile jest warstw lasu?
– co jest i co żyje w warstwie ściółki?
– do której warstwy dociera najwięcej promieni słonecznych?
– jakie drzewa występują w lesie?

3)  „Co nam daje las? https://www.youtube.com/watch?v=GVxiSJ-E8HM
Odpowiedz na pytanie:
– co prócz bogactwa lasów jakimi są owoce i grzyby i zioła, jest równie cennym jego surowcem?
Z drzew uzyskiwane jest drewno. Odpowiedz na pytanie:
– co uzyskujemy z drewna?
Las to miejsce wypoczynku. Drzewa produkują tlen, którym oddychamy. Pamiętaj aby chronić i dbać o las oraz jego mieszkańców.

4)  „Przyjaciel lasu – kto jest przyjacielem lasu?   https://slideplayer.pl/slide/2902104/

2. A teraz szybkie i przyjemne wykreślanki, krzyżówki i karty pracy:



3. Weź udział w teście i sprawdź czy znasz las i jego mieszkańców.
 http://testwiedzy.pl/game/33077.html

4. Propozycje gier na wspólne popołudnia:
“Leśne Tak lub Nie”
Jedna osoba wychodzi z pokoju. Pozostałe wspólnie ustalają hasło związane z lasem (nazwa drzewa, zwierzęcia leśnego, owoców leśnych itp. Odgadujący wraca i, chcąc odgadnąć hasło,zadaje pytania:
Czy ta rzecz jest zielona?
Czy ta rzecz umie biegać?
Czy ta rzecz jest duża? itp.
Pozostali mogą na każde pytanie odpowiadać wyłącznie: „tak”, „nie” lub „nie wiem”. jeśli w określonym czasie nie uda się odgadnąć hasła, trzeba dać fant i kolejna osoba wychodzi. Kiedy wszyscy już odgadywali, rozpoczynamy wykupywanie fantów.
“Nie rozśmieszaj mnie!”
Uczestnicy dobierają się parami. Jedna osoba usiłuje być poważna i nie uśmiecha się. Partner ma za zadanie ją rozśmieszyć. Kiedy mu się to uda, para zamienia się rolami. Jeśli się nie uda,zmieniamy partnerów.
“Sałatka słowna”
Każdy uczestnik ma kartkę i długopis. Jednej osobie, daje do ręki flamaster i kładzie przed nią gazetę, w której ma ona zaznaczyć sześć wyrazów. Teraz pozostali układają z nich jakąś historię. Po trzech minutach każdy czyta swój tekst. Ten, kto wymyślił najweselszą historię, może jako następny wybrać z gazety kolejne sześć wyrazów.

5.Ćwiczenia buzi i języka
https://wordwall.net/pl/resource/1206826/%c4%87wiczenia-buzi-i-j%c4%99zyka

6. Zajęcia plastyczno-techniczne.
 Jak zrobić baśniowy las w słoiku? 
   https://www.youtube.com/watch?v=QxMPi9Nafmo

.

7. Wysłuchaj i baw się w rytm znanych i lubianych piosenek:
https://www.youtube.com/watch?v=SjBjkjM-1BI – Ruda Tańczy Jak Szalona
https://www.youtube.com/watch?v=ub3f4bo6PW4- Disco Kids – Megamix
https://www.youtube.com/watch?v=40Lw8zA9zAU&list=RD6AtyyRVxT9g&index=31 –  To nasz papa smerf
https://www.youtube.com/watch?v=1bmJ4Zlj_B4- Piosenka o niezdrowym jedzeniu
https://www.youtube.com/watch?v=0bsSwO_T6ME – Tulinki – Ja Uwielbiam Dżem


A w czasie wolnym polecam obejrzenie filmu przyrodniczego "Życie lasu".  https://www.youtube.com/watch?v=awlwB3-r9eU                                                                         Pozdrawiam😍😉🙋

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz